Totalul afișărilor de pagină

Faceți căutări pe acest blog

marți, 8 martie 2011

NU STIU CE SA MAI INVENTEZE CA SA NE CONVINGA SA FOLOSIM CARDURILE.

Cum va arăta noua generaţie de carduri în România. De la cardul holografic la cel transparent

Cardurile viitorului, bazate pe tehnologii speciale ori cu un design deosebit, urmează să câştige popularitate şi în ţara noastră. "Băncile din România iau în sea­mă tot mai mult această tendinţă şi vedem în piaţă câteva propuneri foarte atractive. Posesorii de carduri pot alege să îşi personalizeze cardurile sau pot opta pentru un design sau o cromatică anume", a declarat pentru gândul Cătălin Creţu, director general pentru România în cadrul Visa Europe.
Românii sunt deja familiarizaţi cu car­durile "contactless", care permit rea­li­zarea tranzacţiei prin simpla apro­pie­re de un cititor. Aplicaţia, aflată în por­tofoliul BRD Societe Generale, se folo­seşte deocamdată doar la metroul bucureştean, dar în viitorul apropiat se doreşte introducerea ei şi pe stadioane sau la concerte. Tot la categoria instrumente de plată deosebite intră şi cardurile personalizate - cu oglindă, parfumate sau cu poza posesorului -, aflate în portofoliile băncilor autohtone.

BRD, ING şi Citibank, de exemplu, oferă posibilitatea individualizării banalului card cu fotografia utilizatorului. Româncele se pot bucura şi de cardurile cu oglindă alături de cele parfumate, emise de GarantiBank.
Şi oficialii MasterCard se aşteaptă ca oferta de pe piaţa locală să se diversifice, mai ales că cerere există, după cum arată rezultatele cercetării MasterIndex. Astfel, cei mai mulţi români şi-ar dori un card la care ar putea să aleagă singuri culorile - 20% sau fotografia de pe card - 19%. Ei ar aprecia şi un produs realizat din materiale eco-friendly - 16%.
În schimb, cardurile cu design original sunt atractive în special pentru categoria de vârstă 15-29 de ani, care ar dori în proporţie de 76% un astfel de produs.

De la cardul holografic
la cel transparent

În alte ţări, însă, oferta este foarte diversă, indiferent că este vorba de carduri "contactless" - numai Visa a emis 15 milioane de asemenea instrumente la nivel european - ori personalizate. "În materie de card design există numeroase variante: carduri care strălucesc în întuneric, tactile, transparente sau cu diferite arome", a declarat pentru gândul Cosmin Vladimirescu, country manager pentru România şi Moldova în cadrul MasterCard Europe.
Cardurile transparente, de exemplu, s-au bucurat de un real succes în Belgia. O altă inovaţie sunt cardurile holografice, cu un efect tridimensional creat cu ajutorul unei foiţe metalice aplicate pe suprafaţa acestora. În alte ţări există şi cardurile care strălucesc în întuneric, ideale pentru cluburi şi discoteci.
Instrumentele de plată se pot achiziţiona şi în varianta parfumată. În total, cardurile pot avea peste 40 de tipuri de arome, de la mirosul de cafea sau ciocolată şi până la cel de trandafiri.
Nu în ultimul rând, băncile oferă şi carduri tactile, care permit imprimarea texturii diferitelor obiecte, ori lenticulare, cu o tehnologie încorporată care creează impresia de mişcare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu