Totalul afișărilor de pagină

Faceți căutări pe acest blog

vineri, 23 octombrie 2009



Grav: Comunicatul Ierarhiei Bisericii Greciei: Marturisirea de Credinta – element de prisos0s

sursa: calauza ortodoxa


Ierarhia Bisericii Greciei în şedinţa ei din după-amiaza zilei de 15 octombrie a.c., ca şi în prima parte a şedinţei de astăzi, la propunerea Preafericitului Ieronim, Arhiepiscopul Atenei şi a toată Grecia, a dezbătut tema dialogului dintre ortodocşi şi romano-catolici.
La început s-a citit Scrisoarea Patriarhului Ecumenic Kir Bartolomeu referitoare la aşa-numita „Mărturisire de Credinţă de la Volos”, care a fost semnată de clerici, monahi şi laici, după care s-au citit de asemenea şi scrisorile Înaltpreasfinţiţilor Mitropoliţi către Sfântul Sinod, în care cereau informaţii referitoare la textul care s-a semnat la Ravenna şi la planul care se va dezbate în zilele următoare în Cipru referitor la primatul papal în timpul primului mileniu. Asupra temelor acestora s-a discutat şi în Permanenţa Sfântului Sinod încă din luna septembrie a anului trecut.
După citirea textelor de mai sus, Preafericitul a chemat pe Înaltpreasfinţiţii Mitropoliţi Meletie de Nicopole şi Prevezis, preşedintele Comisiei Sinodale pentru relaţiile interortodoxe şi intercreştine, Hrisostom de Messinia, reprezentantul Bisericii Greciei la dialogul cu romano-catolicii şi Hrisostomos de Peristerios ca şi cunoscător al temelor, deoarece în trecut s-a ocupat cu ele, pentru a informa Ierarhia atât în ceea ce priveşte demersul dialogului de mai sus, cât şi asupra textului de la Ravenna şi asupra întrunirii Comisiei Mixte Teologice care va avea loc în zilele următoare în Pafos (Cipru).
Prin urmare a existat un dialog foarte deschis la care au luat parte mulţi arhierei, care au vorbit despre aceste teme importante cu simţul responsabilităţii şi al cunoştinţei. În timpul dezbaterii s-au formulat următoarele puncte:
1. S-a recunoscut nevoia unei mai mari informări pe viitor a Sfântului Sinod al Ierarhiei asupra acestor teme importante. S-a declarat că de acum înainte Ierarhia va fi informată de toate fazele dialogurilor, altfel nici un text nu se poate impune Bisericii. De altfel acest lucru îl presupune statutul sinodal al Bisericii.
2. Dialogul trebuie să continue, însă în cadrul ecleziologic şi canonic ortodox, întotdeauna după o înţelegere cu Patriarhia Ecumenică, după cum s-a hotărât în mod panortodox [ce legatura are cadrul ecleziologic si canonic ortodox cu conditia prioritara a "intelegerii cu Patriarhia Ecumenica" si cand, cum si ce anume, de fapt, "s-a hotarat in mod panortodox"? - n.n., Razboi intru Cuvant]
3. Reprezentanţii Bisericii noastre la dialogul respectiv cunosc foarte bine teologia ortodoxă, ecleziologia şi tradiţia bisericească şi îşi oferă cunoştinţele şi puterile lor „pentru unirea tuturor”, „întru adevăr” şi în cadrele teologice indispensabile şi ale hotărârilor Conferinţelor Panortodoxe. [o fraza de un echivoc aproape perfect, din care fiecare poate sa inteleaga ce vrea... noi ne intrebam: despre care Conferinte Panortodoxe este vorba? care sunt hotararile care sa fi fixat acolo niste "cadre teologice indispensabile"? Si de cand concluziile sau deciziile acestor conferinte, organizate fara consultarea, informarea si aprobarea Sinoadelor Bisericilor si cu atat mai putin a poporului dreptcredincios se bucura de autoritate ecleziologica in Biserica Ortodoxa?! - n.n., Razboi intru Cuvant ]
4. Textul de la Ravenna şi textul care trebuie să se elaboreze în Cipru se alcătuiesc cu condiţia supunerii şi aprobării lor de către Bisericile Locale Autocefale, prin urmare şi de către Biserica Greciei, după ce s-a deliberat sinodal. Aceasta înseamnă că practic că nu vor exista paşi decisivi în afara hotărârii sinodale a Ierarhiei [oare nu cumva pana acum s-au facut deja o multime de "pasi decisivi" in afara vreunei hotarari sinodale?, n.n., Razboi intru Cuvant ]. Ierarhii sunt păzitorii Predaniei Ortodoxe, după cum au mărturisit la hirotonia lor în treapta de episcop.
5. În legătură cu textul care se va referi la primatul papei Romei în timpul primului mileniu, text care va fi elaborat în Cipru în zilele următoare, s-a dat o îndrumare reprezentanţilor Bisericii noastre să insiste pentru menţionarea în textul final a poziţiei canonice a primatului papei Romei în primul mileniu raportat la Sinoadele Ecumenice şi cu trimitere la canonul 3 al Sinodului al II – lea Ecumenic şi la canonul 28 al Sinodului al IV – lea Ecumenic. [E nevoie de o analiza teologica aprofundata apropo de semnificatia acestor canoane legate de primatul Romei, insa este limpede ca se ignora deliberat faptul ca valabilitatea lor in contextul de astazi este NULA, atata vreme cat scaunul Romei este acum al ereticilor... ; de aici ar fi trebuit inceputa toata discutia si, continuand sa se nesocoteasca aceasta premisa esentiala, dialogul se poarta pe o temelie vicleana, ca si cum "bisericile" ar fi deja unite si nu mai trebuie stabilit decat cine detine primatul si sub ce forma. Este clar ca se da mana libera continuarii "dialogului" pentru unire pe absolut aceleasi principii si baze impuse de catolici pana acum, fara nicio "abatere" de la linia Ravenna-Elounta, adica mergand spre recunoasterea primatului papal de catre ortodocsi si fara nicio problematizare a vreunei alte erezii catolice - a se revedea, de pilda, intrebarile pertinente de aici, ramase fara vreun raspuns - n.n., Razboi intru Cuvant].
6. Ierarhia Bisericii Greciei urmăreşte şi va continua să urmărească veghind asupra temei dialogurilor Bisericii Ortodoxe cu eterodocşii, fapt pentru care consideră că un text ca „Mărturisirea de Credinţă de la Volos” este un excedent [adica ceva "in plus", "de prisos", nu este nevoie de ea - n.n., Razboi intru Cuvant]. Îi roagă dar pe credincioşi să aibă încredere în Păstorii lor şi să se abţină de la acţiuni, care s-ar putea ca pe viitor să creeze probleme. [Acesta este, evident, punctul cel mai grav din tot comunicatul sinodal, care arata desconsiderarea si aruncarea la cos a "Marturisirii de credinta", dand satisfactie Patriarhului ecumenic si Mitropolitului Zizioulas, prin punerea la punct discreta, dar ferma, a semnatarilor, ale caror demersuri sunt nu doar inutile, ba chiar sunt susceptibile de "a crea probleme" - ce fel de probleme si cui sunt create ele? - n.n., Razboi intru Cuvant].
Acestea au fost discutate şi hotărâte unanim de către Ierarhia Bisericii Greciei cu simţ de răspundere înaintea lui Dumnezeu, faţă de Neprihănita noastră Credinţă şi Predanie şi faţă de bine-credinciosul popor, spre slava lui Dumnezeu şi mărirea Bisericii.
Din partea Sfântului Sinod al Ierarhiei.
(traducere din greacă: ierom. Fotie; sursa: http://thriskeftika.blogspot.com/2009/09/blog-post_6213.html)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu