Totalul afișărilor de pagină

Faceți căutări pe acest blog

vineri, 18 septembrie 2009

DESPRE PARINTELE ARSENIE BOCA (I)

"Eu am fost pictat din pantecele maicii mele"

Ne spunea Parintele: "Cand eram copil, in casa mamei mele era o icoana a Maicii Domnului care-mi placea foarte mult. Odata am intrebat-o pe mama:
- De ce-mi place asa de mult acea icoana? Iar ea mi-a raspuns:
- Ei, dragul meu, cat te-am purtat in pantece, foarte mult m-am uitat si m-am rugat la acesta icoana".
Altadata, ne-a spus: "Mama mea, cand a ramas insarcinata cu mine, s-a uitat la icoana Maicii Domnului si a pictat-o in inima ei.A pictat-o rugandu-se la Maica Domnului, cum se rugau sfintii Ioachim si Ana: " Maica Domnului, iti cer un copil, fie parte barbateasca, fie parte femeiasca, care sa iti slujeasca tie, Maicii Domnului si Domnului Iisus Hristos.Nu pentru mine il cer."

De aceea a fost parintele Arsenie omul lui Dumnezeu, pentru ca a fost cerut prin rugaciune, crescut cu rugaciune. Si spunea Parintele: " De ce nu faceti si voi la fel? Dar care dintre voi se roaga cand sunteti insarcinate: Doamne, da-mi un copil bun, cuminte, care sa-ti slujeasca tie; pentru Tine, Doamne?Care dintre voi ati citit in timpul sarcinii Acatistul Maicii Domnului si alte carti bisericesti? Voi ziceti ca n-aveti timp sa va rugati. Cereti la Maica Domnului si la Domnul Iisus Hristos si va vor da. Daca nu faceti rele, va iese si copilul asa cum il doriti."

Mama Parintelui, care nu mai stia nimic de dansul, auzind ca la Manastirea Sambata este un parinte din loc din Brad-Hunedoara, a zis:" Sigur acesta este baiatul meu" si a luat trenul sa vina la Sambata. Parintele, cu darul inainte-vederii ce-l avea, a simtit ca vine si a trimis un credincios cu caruta la gara spunandu-i acestuia ora cand soseste si locul unde sa stea pe peron, cand va veni trenul.Cand a sosit trenul, usa vagonului unde era mama Parintelui s-a orpit exact in locul unde era omul. Coborand, mama Parintelui l-a intrebat pe acest omcum poate ajunge la manastire. Iar omul i-a zis: "Veniti cu mine, ca dupa dvs. m-a trimis Parintele!" (ierod Dometie)

Mult s-a zbatut Parintele. Toata viata si scrierea lui au fost spre sfintirea familiei.Cate femei care au fost la el s-au hotarat sa nu mai avorteze!

Despre PArintele Arsenie se vorbeste in termeni prea lumesti. Dar se va vedea mai tarziu.Eu indraznesc sa spun ca Parintele Arsenie Boca a fost pentru Romania asemeni sfantului Serafim de Sarov pentru Rusia.
Aflandu-te in prezenta si in apropierea Parintelui, simteai prezenta lui Dumnezeu.Il simteai pe Hristos traind si vorbind in Parintele Arsenie.
Parintele stia ca in tinerete se punetemelia vietii omului, a dezvoltarii sale pentru ai tarziu si pentru totdeauna si, de aceea, era inconjurat de tineri. ( PS Daniil Partosanul).
( Marturii din Tara Fagarasului despre parintele Arsenie Boca)
( va urma)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu