Totalul afișărilor de pagină

Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 21 aprilie 2010

DA'CHIAR: CE AVEM NEVOIE DE ATATA CULTURA SAU RELIGIE?

Omul nou, modern, omul Noii Ordini Mondiale este omul ignorant, incult, preocupat strict de partea materiala a existentei sale. El nu are nevoie de religie care sa-i ingradeasca actiunile sau sa ii limiteze existenta la niste reguli morale, de cultura ca e anosta si nu recunoaste maneaua ca arta, el are nevoie doar de credite, pe care , ca sa le plateasca, trebuie sa faca ore suplimentare, neglijandu-si, evident, familia si educarea copiilor. Care...se vor educa singuri, in gastile de cartier sau pe net. E perfect, nu, pentru "ei"?
danutza

Cultura şi religia, răpuse de divertisment

Un studiu realizat de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) arată că posturile generaliste alocă tot mai puţin spaţiu programelor culturale şi religioase . Într-o lume ideală, rolul televiziunii ar fi să educe; în realitate, lucrurile nu stau aşa. Telespectatorul preferă scandalul în locul unui concert de Mozart sau al unei discuţii despre Evanghelie.

O cercetare făcută publică ieri de CNA arată că ponderea emisiunilor culturale şi religioase în programele de radio şi TV este extrem de mică în televiziunile şi radiourile româneşti. În cadrul studiului, au răspuns peste 100 de posturi TV locale şi naţionale.

Irina Radu, director Intact Production: „Menirea televizorului este să distreze, nu să educe"
Dezlegare la divertisment în ciuda crizei economice

Potrivit cercetării, Antena 2 are în medie pe săptămână 40 de minute de emisiune despre carte, iar Pro TV aproximativ 95 de minute. De cealaltă parte, se află posturile de nişă mai puţin cunoscute publicului (Pratech TV, West TV), care oferă până la 320 de minute de program. Programele despre folclor, tradiţii sau reportaj, lipsesc cu desăvârşire din majoritatea televiziunilor.

Emisiuni în „haine" noi

Posturile comericale se feresc chiar şi de emisiunile dedicate pieselor de teatru. Dacă ProTV şi Pro Cinema nu alocă niciun minut pentru aceste programe, Antena 2 difuzează în jur de 40 de minute pe săptămână.

Studiul arată că românii nu sunt o naţie iubitoare de cultură şi nici foarte credincioşi. De ce nu oferă televizuinile comerciale mai multă cultură? Pentru că misiunea acestor posturi este mai mult să distreze şi mai puţin să de educe. În plus, televiziunile nici nu au învăţat să ambaleze programele culturale pentru a le face mai atractive.

„Cred că nici definiţia emisiunilor culturale nu este foarte clară. Fiecare înţelege altceva. În sondajele calitative, publicul spune că vrea emisiuni culturale, pe de altă parte în studiile cantitative, în audienţe, nu se văd rezultate", explică Florin Nicoară, Chief Executive Officer la Euforia TV.

Şeful postului spune că un exemplu este chiar postul TVR Cultural, ale cărui audienţe sunt aproape de zero. În plus, Nicoară crede că acest tip de programe ar trebuie altfel gândite şi împachetate pentru a fi „digerate" de public.

Mircea Vasilescu, redactor-şef „Dilema Veche", recunoaşte că televiziunile comerciale vor să facă bani, lucru care nu este condamnabil, „dar vor să-i facă repede şi cu orice preţ".

„Producătorii şi managerii TV sînt sclavii audienţei mari, cu orice preţ, şi cred că asta e tot. Iar prin «audienţă» înţeleg cohorte de oameni care zac în faţa televizorului şi nu vor să le fie deranjată materia cenuşie... Problema e că, fără creativitate şi inteligenţă, televiziunile generaliste vor rămîne definitiv prizoniere ale divertismentului ieftin şi ale unei audienţe pe măsură", mai spune Vasilescu.

"Fără creativitate şi inteligenţă, televiziunile generaliste vor rămâne definitiv prizoniere ale divertismentului ieftin şi ale unei audienţe pe măsură."
Mircea Vasilescu
redactor-şef „Dilema Veche"

Emisiunile religioase, aproape inexistente

Dacă producţiile culturale beneficiază de ceva mai multe apariţii la posturile generaliste, emisiunile religioase aparţin aproape în totalitate posturilor de nişă. Astfel, posturi precum Trinitas, Alfa Omega, Speranţa sau Credo Tv difuzează săptămânal între 4.400 şi 9.000 de minute de emisie despre „divinitate".

De cealaltă parte, Pro TV, ProCinema sau Antena 2 au zero minute. Postul public are în jur de 140 de minute de emisie pe săptămână, iar TVR Cultural, 60 de minute.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu